דלג לתוכן

דף הבית (מאמרים) »

להירדם עם ADHD

ארבעה טיפים שיעזרו לילדים עם הפרעות קשב וריכוז להירדם בקלות ובמהירות, ולישון שינה רצופה ואיכותית.

אם הינך הורה לילד הלוקה בADHD, אתה בוודאי מכיר היטב את התגובה לצמד המילים- "זמן לישון".

לילדים עם הפרעות קשב וריכוז יש סבירות גבוהה לבעיות שינה.
להיכנס למצב שינה ולישון לילה רצוף כמו שצריך – זה אתגר לא פשוט, שהופך למאבק מתיש ומתסכל, להורים, וכמובן שגם לילדים.

עוד כשהילדים שלנו היו פעוטות, השינה הייתה סיוט מתמשך, שהשאיר אותנו ההורים, מתוסכלים ועייפים. חלפו השנים והשינה הפכה לאתגר מחודש.
אנחנו שומעים את הילד מחוץ לחדרו, מדבר לעצמו דקות ממושכות, או שר, רוקד, מסתובב,
במקום "פשוט" לשלוח פקודה למוח להירגע ולהירדם.
הוא צועק מחדרו את כל המחשבות השונות שמזנקות לראשו…

אמא, הכנת לי ארוחת צהריים למחר?

אבא, אתה מקפיץ אותי לבית ספר או שאני נוסע באוטובוס?

אתה יכול להכין לי פנקייקים בבוקר?

אפשר ממש לשמוע את הגלגלים מסתובבים בראשו.
לישון זה נראה הדבר האחרון שיקרה.

אם גם ילדכם נאבק בבעיות השינה,
נסו ליישם את ארבעת הדרכים המוצעות להלן וצפו בהתקדמות באיכות השינה- כי אחרי הכל, שינה טובה משפיעה על תפקודו ומצב הרוח של הילד ביום שלמחרת. בהצלחה!

1.כבו את המכשירים האלקטרוניים.
גירוי מבחוץ רק משאיר את המוח ער.
משחקי וידאו, טלפונים סלולריים, טלוויזיות, וכדומה, מוכרחים להיכבות כשעה לפני השינה,
כך הילדים יוכלו להתנתק באופן מנטלי מההפרעות הסביבתיות.
במקום זאת, נסו לשים לילדים מוסיקה, צרו אווירה מרגיעה, תאורה מתאימה.

2.רעש לבן.
כששורר שקט מוחלט, כל רעש בלתי צפוי עלול להבהיל ולהעיר אותנו בקלות, והרעש הלבן למעשה יוצר גירוי מרגיע ויציב עבור המוח ובכך מרגיע את המערכת.
כדי למתן את הרעש שיש בבית, הפעילו מוצרי חשמל בעלי רעשי רקע קבוע כגון: מייבש, מכונת כביסה, מדיח כלים.

3.שמיכת משקל.
שמיכות כבדות יוצרות תחושה של רוגע על הילדים, המשקל מציע תחושת ביטחון ומסייעת להם להירדם בקלות.

4.מלטונין.
זוהי העדפה אישית, שמומלצת רק לאחר אישור מרופא הילדים.
על פי מחקרים אחרונים, נמצא כי לילדים הלוקים בadhd  אין מספיק ייצור מלטונין.
מלטונין הוא הורמון טבעי המתרחש בגוף, המכונה גם כ"הורמון החושך", שמופרש למחזור הדם בשעות החשכה מבלוטת האצטרובל במוח.
שחרור ממושך של הורמון זה, מקצר את משך זמן ההירדמות ומשפר משמעותית את איכות השינה והתפקוד ביום שלמחרת.